Болонський процес: п'ятирічний досвід адаптації вітчизняної вищої школи до вимог Європейського освітнього простору

pic 10 грудня 2010 року у рамках заходів, присвячених 20-річчю Європейського університету, відбулася ІV Міжнародна науково-практична конференція «Болонський процес очима студентів». Мета заходу – активізувати наукову роботу студентів та аспірантів, сприяти обміну інформацією та інтегрувати зусилля вчених й освітян України на дослідницькій ниві.

Організатори заходу – «Європейський університет» та Асоціація навчальних закладів України приватної форми власності – залучили до участі у конференції близько 100 активних пошукачів-дослідників з більше, ніж 40 вищих навчальних закладів України державної та приватної форм власності.

    Програмою була передбачена робота чотирьох секцій:
  • І секція – Освітня політика в контексті інтеграції суспільних процесів.
  • ІІ секція – Міжнародні системи вищої освіти: порівняльний аналіз.
  • ІІІ секція – Основні підходи та стан впровадження ідей Болонського процесу в Україні.
  • ІV секція – Кредитно-трансферна система організації навчального процесу: переваги та проблеми.

pic З вітальним словом та побажанням плідної роботи до учасників конференції та присутніх звернулася перший проректор Європейського університет, професор Тимошенко Зоя Іванівна . Наголосивши на невідворотності процесу входження України до європейського освітнього простору, який Україна розпочала з 2005 року, Зоя Іванівна прокоментувала результати інноваційних заходів щодо реорганізації процесу навчання , які були запроваджені за цей період у Європейському університеті. Вона зазначила, також, що тільки якісна європейська освіта, побудована за схемою безперервного інтелектуального і фізичного зростання.

pic Аналізу помітних досягнень та невдач на шляху до адаптації Болонської системи в Україні та окресленню подальших дій присвятила свою доповідь студентка 4-го курсу Львівської філії Європейського університету Тетяна Бородчак . З результатами дослідження специфіки та переваг кредитно-модульної системи як ефективного методу адаптації першокурсників до навчання у ВНЗ виступила студентка 4-го курсу психолого-педагогічного факультету Кримського інженерно-педагогічного університету Світлана Фалкіна .

pic Традиційно актуальним для дискусії залишається питання вивчення переваг та недоліків українсько-європейського освітнього союзу, – саме цю проблему порушила аспірантка і викладач Нікопольської філії Європейського університету Вікторія Тимошенко .

pic Ґрунтовними, з елементами наукових досліджень, були доповіді Ткаченка Володимира (Європейський університет, м. Київ), Колот Яни (Черкаський державний бізнес-коледж), Супрун Ольги (Відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Ніжинський агротехнічний інститут») та інших промовців, що були заслухані на секційних засіданнях.

pic Отже, небайдужість учасників конференції, жвавість в обговорюванні порушених питань та багатоаспектність поглядів на окреслену тему свідчать, що мета заходу досягнена: на часі міцне утвердження України як повноправної частини європейського освітнього простору.

pic

    Учасники конференції для подальшого розвитку вищої освіти і впровадження вимог Болонського процесу пропонують:
  • на законодавчому рівні визначити статус «бакалавра» в системі економічної діяльності та на ринку праці;
  • на законодавчому рівні чітко визначити можливість паралельного навчання за двома напрямами (спеціальностями) освіти;
  • установити єдину для всіх ВНЗ України школу оцінювання знань студентів;
  • збільшити кількість навчальних годин на проведення консультацій викладачем при вивченні певної дисципліни;
  • узагальнити результати педагогічного експерименту щодо впровадження кредитно – модульної системи. навчання та внести відповідні зміни в нормативні документи МОНУ (особливо в частині обсягу годин «кредиту», поняття «повторного» вивчення навчальної дисципліни та інше).

DLE шаблоны, читайте SEO блог FeAlSe! Авторские рецензии на фильмы от kinofilm4u, сайт для женщин woman-life - всё о жизни девушек и женщин!